W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zmiana decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę

RSS
Sprawa: Zmiana decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę
Kategoria sprawy: Budownictwo
Komórka odpowiedzialna: Referat Budownictwa
Czynność: Wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę
Organ właściwy: Starosta Tucholski
Podstawa prawna:  art. 104 i art. 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.) oraz art. 81 ust. 1 pkt 2  i art. 82 ust.2, ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.),
Miejsce realizacji: Starostwo Powiatowe w Tucholi
Referat Budownictwa,
ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola,
pokój nr 101, 102 i 112
Wymagane dokumenty:
  1. wniosek o zmianę decyzji pozwolenia na budowę,
  2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cel budowlane,
  3. cztery egzemplarze projektu budowlanego zamiennego, uwzględniającego istotne zmiany w stosunku do zatwierdzonego projektu,
  4. dwa egzemplarze zatwierdzonego wcześniejszą decyzją projektu budowlanego,
  5. prawomocną decyzje zatwierdzającą projekt budowlany,
  6. dziennik budowy (do wglądu),
  7. w zależności od potrzeb opinie i uzgodnienia innych organów,
  8. w zależności od potrzeb, upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora. 9) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty: Opłata skarbowa:

  1. nie podlegają opłacie skarbowej podania i załączniki do podań, czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego,
  2. za decyzję 82 zł, 

- opłata skarbowa wnoszona w formie wpłaty gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego w Tucholi, 
pl. Zamkowy 1, przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Tucholi lub w kasie Starostwa Powiatowego w Tucholi, przy ul. Pocztowej 7, z chwilą złożenia wniosku
Termin odpowiedzi: Nie dłużej niż jeden miesiąc od dnia złożenia wniosku, w przypadku sprawy skomplikowanej dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy: Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy za pośrednictwem Starosty Tucholskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Starosta Tucholski
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 12.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 12.11.2025 13:24
Liczba pobrań: 0
Odpowiedzialny za treść: Starosta Tucholski
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 12.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 12.11.2025 13:24
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 24.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 24.11.2025 09:56
Liczba pobrań: 1
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 24.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 24.11.2025 09:43
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 24.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 24.11.2025 09:56
Liczba pobrań: 1
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 24.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 24.11.2025 09:44
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 24.11.2025 09:38
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 24.11.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 24.11.2025 09:56
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 03.12.2025 11:47
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.