W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu, kradzieży, wywozu pojazdu z kraju, trwałej i zupełnej utraty

RSS
Sprawa: Wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu, kradzieży, wywozu pojazdu z kraju, trwałej i zupełnej utraty
Kategoria sprawy: Zgłoszenie zbycia pojazdu, odbiór dokumentów rejestracyjnych
Komórka odpowiedzialna: Referat Komunikacji
Czynność: Wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu, kradzieży, wywozu pojazdu z kraju, trwałej i zupełnej utraty
Organ właściwy: Starosta Tucholski
Podstawa prawna: 
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeksu postępowania administracyjnego
  • RODO - art. 6 ust. 1 lit. c (obowiązek prawny administratora)
Miejsce realizacji: Starostwo Powiatowe w Tucholi
Referat Komunikacji
ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola
pokój nr 001
tel: 52 5590722
Wymagane dokumenty:
  1. Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie
  2. Dowód rejestracyjny
  3. W przypadku demontażu - zaświadczenie o demontażu pojazdu lub zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu oraz tablice rejestracyjne
  4. W przypadku kradzieży - oświadczenie o kradzieży pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań oraz zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży
  5. W przypadku wywozu pojazdu z kraju - dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenia lub dokument (kopia) potwierdzający zarejestrowanie pojazdu za granicą
  6. W przypadku trwałej i zupełnej utraty - dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu (np. protokół Straży Pożarnej o spaleniu pojazdu) wraz z dokumentem potwierdzającym wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach oraz tablice rejestracyjne
Opłaty:
  • Za wyrejestrowanie pojazdu pobierana jest opłata w wysokości 10 zł.
  • Opłata za pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą załatwiana jest sprawa. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie oraz wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Sposób załatwienia sprawy: Sprawę załatwia się w formie decyzji.
Termin odpowiedzi:
  • Niezwłocznie - sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego.
  • 1 miesiąc - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
  • 2 miesiące – sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy: Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Bydgoszczy. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie składa się za pośrednictwem Starosty Tucholskiego.
Dodatkowe informacje: W przypadku braku możliwości osobistego stawiennictwa konieczne jest przedłożenie przez osobę upoważnioną pełnomocnictwa.

Załączniki:

Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 02.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 02.12.2025 14:59
Liczba pobrań: 1
Pełnomocnictwo
docx, 15 kB
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 09:45
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 08.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 08.12.2025 09:09
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 10.12.2025 12:28
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.