W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Wydanie licencji na wykonywanie działalności w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy

RSS
Sprawa: Wydanie licencji na wykonywanie działalności w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Kategoria sprawy: Transport
Komórka odpowiedzialna: Referat Komunikacji
Czynność: Wydanie licencji na wykonywanie działalności  w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Organ właściwy: Starosta Tucholski
Podstawa prawna: 
  • Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
Miejsce realizacji: Starostwo Powiatowe w Tucholi
Referat Komunikacji
ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola
pokój nr 004
tel: 52 5590726
Wymagane dokumenty:

Do  wniosku należy  załączyć:

  1. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem następującej  treści: ”Oświadczam że  zgodnie  z art. 5c ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 06 września  2001 r. o transporcie  drogowym będę pełnić role  osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie".
  2. Kopię certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy wraz z jego oświadczeniem lub osoby, która w jego imieniu pełnić będzie funkcję zarządzającego transportem wraz z oświadczeniem tej osoby że spełnia warunki, o których mowa w art. 4 ust. 2 lit. c rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 oraz umową na wykonywanie zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy (oryginał do wglądu).
  3. Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby  prawnej, osoby zarządzającej spółką  jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzące działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji o której mowa  w art.5c ust.1 pkt.1.
    1. nie  zostały skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwa karne  skarbowe lub przestępstwa umyślne : przeciwko bezpieczeństwu w  komunikacji, mieniu , obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, środowisku lub  warunkom pracy i płacy albo  inne mające związek z  wykonywaniem zawodu, 
    2. nie wydano im prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania działalności gospodarczej w zakresie  transportu drogowego.
  4. Dokumenty potwierdzające spełnienia warunków, o których  mowa w art.5c ust.2 pkt.2 (ustawy o transporcie drogowym) sytuację finansową zapewniającej podjęcie  i prowadzenie działalności  gospodarczej w zakresie  transportu drogowego określają  dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w  wysokości 50 000 euro.

Wymóg ten potwierdza się:

    1. rocznym sprawozdaniem finansowym,
    2. dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami, dokumentami potwierdzającymi posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
    3. dokumentami potwierdzającymi udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
    4. dokumentami potwierdzającymi własność nieruchomości,


Przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.

5. Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji.

6. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika).
Opłaty:

Opłaty administracyjne:

  • 800,00 zł - za udzielenie licencji na okres ważności od 2 do 15 lat
  • 900,00 zł - za udzielenie licencji na okres ważności powyżej 15 do 30 lat
  • 1000,00 zł - za udzielenie licencji na okres ważności powyżej 30 do 50 lat

Ponadto pobierane są opłaty w niżej określonych wysokościach procentowych od powyższych opłat:

  • 10% za zmianę danych w licencji, również za wymianę licencji związaną ze zmianą organu,
  • 10% za wydanie wtórnika licencji, w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy,
  • 25% za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności zależnych od przedsiębiorcy,
  • 80,00 zł - zmiana danych w licencji/wydanie wtórnika z przyczyn niezależnych 
    od przedsiębiorcy - licencja udzielona od 2 do 15 lat
  • 90,00 zł - zmiana danych w licencji/wydanie wtórnika z przyczyn niezależnych 
    od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 15 do 30 lat,
  • 100,00 zł - zmiana danych w licencji/wydanie wtórnika z przyczyn niezależnych 
    od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 30 do 50 lat
  • 200,00 zł - wydanie wtórnika licencji z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona od 2 do 15 lat,
  • 225,00 zł. - wydanie wtórnika licencji z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 15 do 30 lat,
  • 250,00 zł. - wydanie wtórnika licencji z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 30 do 50 lat
 
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
Termin odpowiedzi: Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Tryb odwoławczy: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Bydgoszczy – w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji lub 7 dni od dnia otrzymania postanowienia, na które służy zażalenie. 

Załączniki:

Pełnomocnictwo
docx, 15 kB
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 09:45
Liczba pobrań: 1
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 10:59
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 10.12.2025 13:15
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.