W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku zagubienia, zniszczenia, kradzieży

RSS
Sprawa: Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku zagubienia, zniszczenia, kradzieży
Kategoria sprawy: Zgłoszenie zbycia pojazdu, odbiór dokumentów rejestracyjnych
Komórka odpowiedzialna: Referat Komunikacji
Czynność: Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku zagubienia, zniszczenia, kradzieży
Organ właściwy: Starosta Tucholski
Podstawa prawna: 
  • Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 kwietnia 2012 r.  w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego
Miejsce realizacji: Starostwo Powiatowe w Tucholi
Referat Komunikacji
ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola
pokój nr 001
tel: 52 5590722
Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów,
  2. oryginał dowodu rejestracyjnego,
  3. zniszczone tablice rejestracyjne lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty tablic(y),
  4. pozostałą tablicę rejestracyjną w przypadku kiedy właściciel wnioskuje o wydanie wtórnika tylko jednej z dwóch tablic - w momencie składania wniosku - urzędnik stwierdza, czy przedstawiona tablica spełnia wymagania rozporządzenia oraz do odbioru w celu ponownej legalizacji obu tablic,
  5. w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa.
Do wglądu: dowód osobisty
Opłaty:
  • 52,50 zł - wtórnik jednej tablicy, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego, motocykla, przyczepy, naczepy oraz ciągnika rolniczego,
  • 92,50 zł - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
  • 42,50 zł - w przypadku motoroweru,
  • 112,50 zł - wtórnik dwóch tablic zabytkowych,
  • 62,50 zł - wtórnik jednej tablicy zabytkowej,
  • 17,00 zł - pełnomocnictwo.

UWAGA:

Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu może ubiegać się o wydanie dla pojazdu tablic tymczasowych i pozwolenia czasowego.

Załączniki:

Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 08.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 08.12.2025 12:10
Liczba pobrań: 0
Pełnomocnictwo
docx, 15 kB
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 09:45
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 08.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 08.12.2025 12:26
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 10.12.2025 12:27
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.