W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty

RSS
Sprawa: Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty
Kategoria sprawy: Zgłoszenie zbycia pojazdu, odbiór dokumentów rejestracyjnych
Komórka odpowiedzialna: Referat Komunikacji
Czynność: Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty
Organ właściwy: Starosta Tucholski
Podstawa prawna: 
  • Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
Miejsce realizacji: Starostwo Powiatowe w Tucholi
Referat Komunikacji
ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola
pokój nr 001
tel: 52 5590722
Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów,
  2. oryginał oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego,
  3. oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego lub brak w centralnej ewidencji pojazdów informacji o terminie następnego badania technicznego,
  4. w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa
Do wglądu: dowód osobisty
Opłaty:
  • 72,50 zł - w przypadku wydania pozwolenia czasowego,
  • 54,00 zł - w przypadku nie wydania pozwolenia czasowego,
  • Opłata za pełnomocnictwo – 17 zł 

Załączniki:

Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 08.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 08.12.2025 12:10
Liczba pobrań: 0
Pełnomocnictwo
docx, 15 kB
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 10.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 10.12.2025 09:45
Liczba pobrań: 1
Wytworzył: Szymon Hoppe
Data wytworzenia: 08.12.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 08.12.2025 16:23
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 10.12.2025 12:26
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.