Powiatowy Rzecznik Konsumentów - kontakt i zadania
RSSPowiatowy Rzecznik Konsumentów
Marek Wolski
ul. Pocztowa 7
I piętro, pokój nr 107
tel. 52 559 07 33
fax 52 559 07 01
rzecznik@tucholski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w następujące dni tygodnia:
wtorek w godz. 10:00 - 15:30
środa w godz. 07:30 - 12:30
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
3) w uzasadnionych przypadkach wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
4) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
5) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organizacjami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach szczególnych,
7) występowanie z żądaniem wszczęcia postępowania antymonopolowego,
8) występowanie w sprawach przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji,
9) składanie rocznego sprawozdania z działalności w roku poprzednim,
10) archiwizacja dokumentacji realizowanych zadań.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów podlega bezpośrednio Staroście.
| Odpowiedzialny za treść: | Jacek Lorczak |
|---|---|
| Wytworzył: | Jacek Lorczak |
| Data wytworzenia: | 23.07.2025 |
| Opublikował w BIP: | Jacek Lorczak |
| Data opublikowania: | 23.07.2025 12:35 |
| Ostatnio zaktualizował: | Jacek Lorczak |
| Data ostatniej aktualizacji: | 25.11.2025 10:08 |
| Liczba wyświetleń: | 2 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.