W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Koordynator do spraw dostępności, raport o stanie

RSS

KOORDYNATOR DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI W STAROSTWIE POWIATOWYM W TUCHOLI


Dane kontaktowe:
Koordynator ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Tucholi
p. Jacek Lorczak

Starostwo Powiatowe w Tucholi
tel. 52 5590744
e-mail: powiat@tucholski.pl


Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2024.1411 t.j.)

Zadania koordynatora ds. dostępności:
Zgodnie z ustawą, do zadań koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez  Starostwo Powiatowe w Tucholi,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia  planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy,
- monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego w Tucholi w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
 
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2023-2025 W STAROSTWIE POWIATOWYM W TUCHOLI


DZIAŁANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN REALIZACJI WYKONAWCA
Coroczny przegląd deklaracji dostępności na stronach internetowych Starostwa Powiatowego w Tucholi. Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności stronach internetowych Starostwa Powiatowego w Tucholi. do dnia 31 marca każdego roku Koordynator do spraw dostępności
Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Bieżąca analiza stanu zapewnienia dostępności w zakresie dostępu architektonicznego, cyfrowego i informacyjno-komunikacyjnego w urzędzie. 2023 - 2025 r.

Koordynator do spraw dostępności
Komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Tucholi
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami z wykorzystaniem istniejących zasobów architektonicznych, cyfrowych i informacyjno-komunikacyjnych. 1. Szkolenie pracowników starostwa w zakresie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
2. Prowadzenie działań mających na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego i informacyjno-komunikacyjnego w urzędzie;
3. Wspieranie powiatowych jednostek organizacyjnych w działaniach w celu poprawy zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;
2023 - 2025 r. Koordynator do spraw dostępności
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej Zapewnienie dostępności nagrań obrad Rady Powiatu Tucholskiego osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez transkrypcję dźwięku na tekst z nagrania obrad. 2023 - 2025 r. Koordynator do spraw dostępności
Kierownik Jednostki
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej 1. Zakup pętli indukcyjnej do Biura Podawczego.
2. Montaż informacji w alfabecie Braille’a przy drzwiach pomieszczeń biurowych w budynku.
3. Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Wykonanie oznakowanie informującego o możliwości dostępu do budynku z psem asystentem, przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi osób z psem asystującym.
2023 - 2025 r. Koordynator do spraw dostępności
Kierownik Jednostki
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej 1. Zapewnienie dostępności treści stron zgodnie z ustawą o zapewnieniu dostępności poprzez publikowanie tekstów i załączników zapewniających dostępność cyfrową.
2. Podpisywanie linków, grafiki i zdjęć tekstami alternatywnymi.
2023 - 2025 r. Koordynator do spraw dostępności
Reagowanie na zgłaszane uwagi dot. zapewnieniu dostępności Rozpatrywanie wniosków dot. zapewniania dostępności w urzędzie. 2023 - 2025 r. Koordynator do spraw dostępności
Kierownik Jednostki
Przygotowanie i zatwierdzenie raportu o stanie dostępności podmiotu publicznego. 1. Zebranie informacji do raportu o stanie dostępności podmiotu publicznego;
2. Zatwierdzenie raportu o stanie dostępności podmiotu publicznego.
3. Opublikowanie na stronie BIP raportu o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4. Przesłanie raportu zbiorczego do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
Marzec 2025 Koordynator do spraw dostępności
Kierownik Jednostki
Zatwierdzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2026-2028 r. Przygotowanie i zatwierdzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2026-2028. grudzień 2025 Kierownik Jednostki
 
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego:
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (1523kB)
Odpowiedzialny za treść: Jacek Lorczak
Wytworzył: Starosta Tucholski
Data wytworzenia: 30.09.2020
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 09.09.2025 13:05
Ostatnio zaktualizował: Jacek Lorczak
Data ostatniej aktualizacji: 25.11.2025 09:49
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.