W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Wróć

Dane teleadresowe oraz zadania

RSS

Inspektor ds. Organizacji Ruchu Drogowego

Leszek Ciżmowski

Starostwo Powiatowe w Tucholi
ul. Pocztowa 7
89- Tuchola
pok. nr 111 
tel. 52 5590741

 

Do zadań Inspektora ds. Organizacji Ruchu Drogowego należy:


1)    sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem drogowym;
2)    sprawdzanie kompletności projektów organizacji ruchu i załączników przedstawionych do zatwierdzenia;
3)    rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
4)    przechowywanie projektów organizacji ruchu i prowadzenie ich ewidencji;
5)    kontrola wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu organizacji ruchu;
6)    prowadzenie przynajmniej raz na 6 miesięcy kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji ruchu, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na podległych drogach;
7)    współpraca w zakresie organizacji i bezpieczeństwa ruchu z innymi organami, zarządami i jednostkami;
8)    przygotowywanie projektów uchwal w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg powiatowych i ustalanie ich przebiegu;
9)    przygotowywanie opinii w zakresie ustalania przebiegu dróg krajowych, wojewódzkich, gminnych;
10)    opiniowanie inwestycji drogowych prowadzonych na drogach gminnych i powiatowych w zakresie organizacji ruchu;
11)    opiniowanie wniosków o udzielenie wskazań lokalizacyjnych w zakresie inwestycji drogowych;
12)    prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
13)    wprowadzanie zakazu pędzenia zwierząt na drogach;
14)    wykonywanie innych czynności przewidzianych w procesie organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
15)    realizacja zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych, w tym zatwierdzanie czasowej organizacji ruchu.

Odpowiedzialny za treść: Jacek Lorczak
Wytworzył: Jacek Lorczak
Data wytworzenia: 23.07.2025
Opublikował w BIP: Jacek Lorczak
Data opublikowania: 23.07.2025 13:10
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.