Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Tucholi Przeczytaj artykuł "Strategia rozwoju marki Bory Tucholskie" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.tucholski.pl Mon, 22 Dec 2025 23:15:13 +0100 <![CDATA[Strategia rozwoju marki Bory Tucholskie]]> Strategia marki Bory Tucholskie wraz z planem promocji


Dokument do pobrania:  Strategia marki Bory Tucholskie 20.04.2022 r. (2958kB)   


Strategia marki Bory Tucholskie nie stanowi strategii rozwoju w myśl ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, jest jedynie dokumentem kierunkowym wskazującym możliwe i pożądane kierunki rozwoju branży turystycznej w południowej części Borów Tucholskich.
Strategia marki Bory Tucholskie przygotowana została na zlecenie Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej, Powiatu Tucholskiego i Powiatu Świeckiego. Jest to kolejna ze strategii subregionalnych naszego województwa, po strategiach marki dla Kujaw oraz Pałuk. Działania te są częścią strategii turystycznej województwa kujawsko-pomorskiego, przygotowywanej na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, z udziałem przedstawicieli Powiatu Tucholskiego.
  
W opracowaniu założeń strategii uczestniczył ponad trzydziestoosobowy zespół obejmujący przedstawicieli m.in.: branży turystycznej i hotelarskiej, Lasów Państwowych, samorządów lokalnych, NGO, a także lokalnych działaczy społecznych. Spotkania warsztatowe odbywały się w formule online i offline, firma przygotowująca strategię badała nasz region w Internecie i w terenie. Rezultatem wszystkich tych działań są wspólne ustalenia, będące pomysłem na markę Borów Tucholskich wychodzącą naprzeciw aktualnym trendom w turystyce, ale jednocześnie mocno osadzoną w lokalnych zasobach przyrodniczych i kulturowych. Opracowana strategia ma też inspirować do nowych sposobów wykorzystania najcenniejszych zasobów Borów Tucholskich.
  
Opracowana strategia to zamknięty dokument, gotowy do wykorzystania przez samorządy, przedsiębiorców i mieszkańców naszego powiatu. Jego dalsze losy zależą od zainteresowanych. Największym zdiagnozowanym problemem jest zarządzanie marką Bory Tucholskie i koordynacja poszczególnych produktów turystycznych. Powodzenie zależy więc od wszystkich zainteresowanych, w tym oczywiście od Radnych Powiatu Tucholskiego, którzy wyznaczają kierunki rozwojowe naszego powiatu.


Rada Powiatu Tucholskiego zapoznała się z ostateczną wersją opracowanego dokumentu 29.04.2022 r.

]]>
https://bip.tucholski.pl/artykul/strategia-rozwoju-marki-bory-tucholskie Thu, 28 Aug 2025 08:46:12 +0200